7 dingen die ik leerde in mijn eerste week bij True

Hoe is het om te werken bij True? Je leest het in dit artikel.

Vorige week begon ik als contentmarketeer bij True. Ik heb in die eerste week al zoveel toffe dingen gezien en geleerd, dat ik er maar iets over heb geschreven. Hierbij de zeven dingen die ik leerde in mijn eerste week:

Sinds juni 2017 heet Multrix True. Check ons rebranding-verhaal

Werken bij True in 7 punten

De medewerkers heten Trueligans

Je vraagt je misschien af wat een Trueligan is. En wat dat precies inhoudt.

Korte samenvatting: een Trueligan is een werknemer van het bedrijf True (en ook van Multrix, denk ik, want een medewerker van Multrix een Multrixican noemen zou mij doen denken aan een neusspray voor verkouden Mexicanen).

Maar met die omschrijving doe je het eigenlijk ook weer tekort. Een Trueligan is namelijk iemand die altijd voor de ‘extra mile’ gaat en geen genoegen neemt met minder. Je proeft dat echt in alles wat er in het bedrijf gebeurt. Iedereen hier gaat voor het allerbeste. 

Het toffe is dat je het Trueliganisme ook terugziet in de kledingstijl van mensen. Af en toe zie je iemand lopen met een Trueligan hoodie of t-shirt. En ik durf te wedden dat niemand je gek aankijkt als je met dit Chewbacca t-shirt en dit C3PO-petje op komt binnenlopen. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit hoe je eruit ziet, als je maar goed bent en altijd gaat voor die extra stap, zo lijkt het.

werken-bij-true-managed-hosting
Credits foto: True.nl

‘We go for the extra mile’

Wat True anders maakt dan andere partijen in de branche is dat er wordt gegaan voor de ‘extra mile’. De Trueligans zijn echte vakspecialisten die op de hoogte zijn van de nieuwste technologieën en die daar ook mee durven te experimenteren.

Gevolg is dat Trueligans de beste kennis in huis hebben om websites en webapplicaties te hosten en beheren. Onze techneuten denken mee, soms zelfs tot op regelniveau van de code, om de website net een beetje sneller te maken. Daarmee kan er samen met klanten naar het hoogst mogelijk niveau worden geklommen.

Het pand is fantastisch

Het pand is echt ongelofelijk. In bijna elk hoekje is wel iets gaafs te zien. Favoriete plek tot nu toe is de kantine, waar je niet alleen een heerlijke lunch kunt krijgen, maar ook een potje Tekken 2 of een andere arcadegame kunt spelen. Naast arcadekasten kun je in de kantine een potje poolen of tafelvoetballen, wat je mensen ook regelmatig ziet doen.

Het mooie is dat er ook nog ruimte is voor ontwikkeling. In de kelder bevindt zich nu bijvoorbeeld een sportzaal, maar verder (nog) niets. Op de derde verdieping wordt volop gewerkt aan nieuwe werkplekken.

Het enige wat nog lijkt te ontbreken is een glijbaan, al zal het me niks verbazen als die er ooit nog komt. Het pand heeft in elk geval alles wat je verwacht dat een dotcom-bedrijf zou hebben.

 

werken-bij-true-managed-hosting
Credits foto: True.nl

Innovatie wordt bloedserieus genomen

True is het eerste bedrijf waar ik de hand heb geschud met een innovation officer. Het feit dat True iemand in dienst neemt voor innovatie, geeft al aan hoe serieus dit wordt genomen.

Dat er niet alleen maar over innovatie gesproken wordt, zie je ook terug in de acties. Zo heb ik deze week gehoord over nieuw aangeschaft apparatuur voor in het datacentrum, waardoor alles (nog) sneller zal gaan. True gaat er als eerste van Nederland mee aan de slag.

Verder hangt er een Agile-vibe in de lucht. Er mag geëxperimenteerd worden met de nieuwste technologieën. Graag zelfs. Niet bang zijn om te falen, maar denken in bèta. De technologie is nooit af. Er valt altijd wel iets te tweaken, waardoor je de klanten van True en Multrix kunnen excelleren.

Echt iedereen deelt kennis met je

Het is echt bizar hoe sociaal iedereen is en hoe graag de Trueligans kennis delen. Bij het koffieapparaat heb ik al gesproken met verschillende mensen, en echt iedereen vertelt graag waar hij of zij mee bezig is. Het fijne voor mij als beginner is dat iedereen het ook goed uit kan leggen en de tijd voor je neemt.

De Trueligans zijn niet alleen vakidioten, ze zijn ook nog eens supercommunicatief. Tel daar de open en proactieve houding bij op en je hebt een mooi bij elkaar geraapte IT-talenten.

Hoogtepunt qua kennisdeling deze week was trouwens de rondleiding in het datacentrum, waar een van mijn nieuwe collega’s op een leuke en begrijpelijke manier vertelde hoe alles werkt en waarom er bij True bepaalde keuzes zijn gemaakt voor de inrichting. Erg gaaf om mee te maken!

 

werken-bij-true-managed-hosting
Credits foto: True.nl

Er is ontzettend veel behoefte aan content

De eerste dag ontving ik al kweetniet hoeveel contentideeën en dat ging de hele week zo door. Sommige salesmannen hebben zelfs hele duidelijke ideeën en dat is echt een verademing.

Waar ik vroeger vooral zelf onderwerpen moest bedenken, komen ze nu zowat aanvliegen. Dat is fijn, want dat betekent dat ik de focus kan leggen op het verzamelen van informatie bij de juiste personen.

De uitdaging is dat ik goed zal moeten filteren. Wat wel en wat niet? En als ik weet wat wel interessante content is, wanneer moet ik het dat maken? En wanneer gaan we het publiceren?

Iets wat ik helder wil krijgen met het contentmarketingplan en de daarbij horende contentkalender.

Er valt zoveel moois te leren

Ik heb al tientallen artikelen, whitepapers en andere vormen van content opgeslagen om door te lezen. Er gebeurt zoveel in de hosting- en digitale werkomgevingwereld dat het best een flinke uitdaging wordt om de informatie snel eigen te maken en er kwalitatieve stukken over te schrijven. Maar het is een uitdaging die ik maar al te graag aanga.

Waarom? Omdat er altijd iets te leren valt. Ik zet graag die nieuwsgierigheidsbril op en wil het liefst elke dag iets nieuws leren. En dat naar buiten brengen. Ik kijk er onwijs naar uit om dieper de inhoud in te duiken, mensen erover te spreken en om vette stukken te schrijven.

Benieuwd hoe dat zal verlopen? Houd dan de websites van True en Multrix in de gaten, zou ik zeggen. Volg ons op Twitter (@true_nl, @multrix), Facebook (True, Multrix) en LinkedIn (True, Multrix) om op de hoogte te blijven van de content en alle andere vette dingen die we doen.

4 gedachten over “7 dingen die ik leerde in mijn eerste week bij True”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *