Het nieuws van de wereld

Afgelopen week ontdekte ik 360 magazine, een nieuw (digitaal) tijdschrift. 360 magazine bundelt iedere week het beste van de internationale pers samen.

En eigenlijk ben ik hier best enthousiast over. Juist de menselijke filter is hetgeen wat me aanspreekt.

Ik kan op de journalisten van 360 magazine vertrouwen dat zij het nieuws van de wereld voor mij weten te filteren. Toch ben ik nog niet op aanschaf overgegaan. Waarom niet?

Duur

Mijn onvoltooide aanschaf heeft eigenlijk vooral te maken met de prijs. €5,95 is een behoorlijke prijs voor een dun magazine, waar in theorie alles in staat wat ik ook op internet kan vinden.

Maar dat was niet de voornaamste reden. Ik wil namelijk nog steeds best betalen voor goede content. Sommigen vinden dat misschien raar, maar veel goede content komt nog steeds van professionals. Daar ligt het dus niet aan.

Opinieloos

Wat ik bij 360 vooral mis is opinie. Op internet heb ik toegang tot miljoenen opinies, bij 360 geen enkele. Om die reden is het een beetje zoeken naar de toegevoegde waarde van 360. Ik vraag me af of er mensen zijn die zitten te wachten op droog nieuws.

Duidelijk is wel dat de makers van 360 magazine een een groot risico nemen. De traditionele (print)media heeft het moeilijk en de verwachting is dat social news (geïntegreerde nieuwsartikelen op Facebook) alleen maar groter gaat worden.

Echt makkelijk zijn ze nog niet echt te vinden. Ze hebben nog een lange weg te gaan wat SEO betreft. Ben benieuwd of ze die ooit van de troon kunnen slaan.

Je kunt 360 magazine vinden op de website, op Twitter en op Facebook.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *