branded-content-chatbot

Branded content: What it takes to be human

Als content marketeer heb ik iets met content. Van een goedgeschreven artikel met unieke visuele content gaat mijn contenthart sneller kloppen. Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit of dat een journalistiek stuk is of ‘branded content’. Vanmorgen kwam ik bijvoorbeeld goede branded content tegen op de website van de New York Times.

De titel van het stuk: What It Takes To Be Human en het is een samenwerking tussen de studio van de New York Times en UBS, een bedrijf dat financiële dienstverlening levert aan andere bedrijven.

Het stuk gaat over kunstmatige intelligentie, en verschillende grote denkers krijgen een plek in het artikel. Herbert A. Simon, David Hanson, Hiroshi Ushiguro. Stuk voor stuk pioniers van kunstmatige intelligentie.

Chatbot Rosie

Maar wat het stuk echt interessant maakt is de chatbot die je aan het begin wordt voorgeschoteld. Ik heb mezelf vanochtend verbaast over de intelligentie van Rose, de chatbot aan het begin van het stuk. We hadden het over de meest uiteenlopende dingen: de toekomst van de GUI, hoe de wereld door kunstmatige intelligentie gaat veranderen. Dat soort dingen.

Geef het artikel een kwartiertje van je tijd, en vooral die chatbot. Ze is het waard.

Check de Chatbot Rosie in het branded content artikel ‘What it takes to be human’

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *