Digitale Lifestyles van TNS Nipo

In 2011 heeft TNS Nipo onderzoek gedaan naar de online attitudes & behaviour van mensen van over de hele wereld. Naar eigen zeggen was dit ‘the largest global study into people’s attitudes and behaviours online’.

Het onderzoek is gebaseerd op 72.000 (online) conversaties in ruim zestig landen. Het resultaat is een enorme beschikbaarheid aan consumenteninformatie.

Het onderzoek sluit aan bij een ander onderzoek van TNS Nipo. In 2010 presenteerden ze zes digitale levenstijlen, namelijk;

  • Aspirers, aspiranten die de internetsnelweg pas betreden
  • Influencers, mensen waarvan online het zuurstof is
  • Communicators, uiten zichzelf graag online, praatjesmakers
  • Knowlegdeseekers, gebruiken internet voor (zelf)educatieve doeleinden
  • Functionals, gebruiken internet voornamelijk als functie
  • Networkers, connecten graag met zoveel mogelijk mensen
(Hier meer over de verschillende rollen.)

Social Technographics Ladder

De rollen lijken een beetje op die van de Social Technographics Ladder van Forrester Research, maar met het ‘nieuwe’ onderzoek gaat TNS Nipo wat verder. Op de website kun je namelijk op allerlei interactieve manieren de onderzoeksresultaten tevoorschijn toveren. Wat zeggen consumenten nou online? En wie volgt deze uitspraken? Meerdere onderzoeksvragen zijn interactief gemaakt.

#notetoself: Bekijken die hap!

Hier nog een video

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *