Er sprong vandaag een man uit de ruimte

Er sprong vandaag een man uit de ruimte. Ik weet niet hoe hij heet of hoe hij eruit ziet. Het lijkt achtergrondinformatie te zijn in een reclameverhaal van Redbull. ‘Kijk eens hoe extreem wij zijn, wij springen zelfs vanuit de ruimte’ lijkt de allerbelangrijkste boodschap te zijn. Een prachtige boodschap voor een merk.

De waaghals blijkt uiteindelijk Felix te heten. Hoeveel ballen moet je hebben om zo’n sprong in je hoofd te halen? Nog voordat kan tellen bedenk ik al een volgende vraag: Weet ik volgend jaar nog welke man deze sprong maakte? Of herinner ik mij alleen de stoere associatie met Redbull?

Tijdens de maanlanding in 1969 zag de hele wereld hoe Neil Armstrong als eerste mens op de maan wandelde. Hij sprak de welbekende woorden (‘One small step for mankind…’). Heroïsche woorden die door de echo van de tijd zullen klinken. Felix deed ook iets voor het eerst in de ruimte, namelijk een vrije val. En net zoals bij Armstrong de hele wereld zat te kijken (via Twitter weliswaar). Maar uit Felix had geen mooie woorden. Bij Felix zullen we geen Felix herinneren maar Redbull.

Inspireert deze sprong om mensen opnieuw te laten dromen over de ruimte? Is het verhaal van een merk belangrijker dan de wilskracht van een man?

We Stopped Dreaming from Peter Ricci on Vimeo.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *