Interactieve polsbandjes

Bezoekers van het Belgische Walibi krijgen de mogelijkheid om met hun Facebookprofiel de ervaringen in het pretpark nog intenser te maken.

Voorafgaand aan het bezoek kunnen zij namelijk al connecten met Walibi via een Facebookpagina, waarna ze na aankomst een interactief polsbandje krijgen. Met het polsbandje kunnen ze vervolgens inchecken  bij diverse interactieve installaties.

Hiermee kunnen ze vervolgens badges en punten verdienen, bijvoorbeeld als ze voor de zoveelste keer met de achtbaan gaan of iets dergelijks.

Ik vind het ene leuk concept. Zeker omdat het de interactiviteit in het park vergroot en daarmee ook de belevenissen die mensen meemaken. Het is een goede brandexperience.

Ik vraag me alleen wel af hoe bewust je moet zijn van deze mogelijkheden als je het park denk te bezoeken. Zelf bereid ik soortgelijke tripjes eigenlijk nooit voor. Ik zie mezelf nog niet eerst de Facebook-pagina van Walibi checken voordat ik er daadwerkelijk naartoe ga. Uit het filmpje wordt ook niet duidelijk of het mogelijk is om ook in het park in te checken. Dat zou een gemiste kans zijn.

2 gedachten over “Interactieve polsbandjes”

  1. Hoi Kilian,
    Bij Madurodam zijn ze ook een stuk interactiever gegaan.
    Je krijgt daar nu een pasje waarmee je door het hele “land” interactieve verhalen, quizzen en uitleg kan krijgen over de verschillende delen van het land.

    Erg leuk.

    1. Madurodam is geweldig. Laatste keer dat ik daar was ben ik op de foto gegaan met een groepje Japanse meisjes. Volgens mij was ik de eerste Hollander die ze zagen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *