Many lightweight interactions over time


Ik ben geen grote fan van Facebook. Nooit echt geweest. Toch is Facebook voor marketing doeleinden een interessant platform. Er zitten tenslotte miljoenen mensen op Facebook. Facebook is, zo zeggen mensen, bij uitstek de plek om mensen te binden met je merk. Hoewel dat discutabel is, neem ik het nu even voor lief omdat ik een filmpje wil delen die naar mijn inziens wel ergens op sloeg.

Het filmpje is van de hoofd Brand Design van Facebook, Paul Adams (@Padday). In zijn filmpje vertelt Adams dat Facebook een nieuw creatief canvas is voor marketing. De kern van zijn verhaal is ‘many lightweight interactions over time’. Volgens hem is dat de sleutel om succesvol te zijn op Facebook. En eerlijk is eerlijk, daar zit wat in. Het is eigenlijk zo kinderlijk eenvoudig dat je het wel haast moet geloven.

Een echte relatie begin je tenslotte ook niet door gelijk een auto te geven. Een echte relatie begint met kleine gebaren die betekenisvol voor de andere partij zijn. Die een bepaalde emotie opwekken. Misschien kun je dat op Facebook vertalen door het plaatsen van een foto, een kort verhaal of iets in die richting. Op operationeel niveau gaat Adams niet echt diep, en zijn verhaal kent ongetwijfeld wat flaws, maar de gedachte is er één die iedereen in het achterhoofd moet houden als je aan de slag gaat met Facebook marketing.

Bekijk de video van Paul Adams op zijn blog (helaas niet embeddable)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *