Onderzoek: Nieuwe klantinzichten via sociale media

Mensen zetten van alles online. Ook over bedrijven en merken. Voor bedrijven kan het interessant om te kijken of er nieuwe klantinzichten te vinden zijn via sociale media. Als je weet wat er bij de klant speelt dan kun je daar als bedrijf op inspelen. De vraag is alleen; Hoe doe je dat?

Met die vraag ga ik mij de komende tijd bezighouden. Voor het vak Media & Creativiteit ga ik op één specifiek onderwerp inzoomen, namelijk het vinden van nieuwe klantinzichten via sociale media. Nou is klantinzichten best wel een breed begrip. Ik kan mij voorstellen dat ik dit gedurende de rit wat verder ga specificeren.

Maar voor nu richt ik mij op één centrale vraag:

  • Welke tools en methodieken zijn er voor het vinden van klantinzichten via sociale media?

Uiteraard ben ik ook op zoek naar bruikbare informatie over dit onderwerp. Weet jij iets? Heb jij meer verstand over dit onderwerp dan ik? Laat dan een bericht achter in de comments. Kritische blikken zijn zeer gewenst!

Alvast bedankt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *