Verwondering in het kwadraat

Sinds kort werk ik voor Urban Interactives, een nieuw bedrijf gespecialiseerd in het bedenken van interactieve etalage campagnes. Bij Urban Interactives willen we zielsgraag de verwondering terug brengen in het publieke domein. Geen makkelijke missie, geloof me.

Want tegenwoordig hoef je niet meer van je luie stoel af. Je bestelt een boek bij Bol.com, een muziekje via iTunes en kleren via hm.com.  Je kunt zelfs tegenwoordig een pizza bestellen via Facebook. Het web maakt ons als mens een luilak2.0. Wat heeft zo’n fysieke winkel eigenlijk nog toe te voegen?

Windowshoppen
Toch nog meer dan je denkt. De fysieke winkel heeft namelijk meer mogelijkheden om de bezoeker een ervaring aan te bieden. In het naoorlogse Nederland was het bijvoorbeeld heel normaal om even stil te staan voor een etalage.

Soms keken de mensjes dan naar spulletjes die ze niet konden betalen. Het zogeheten windowshoppen. Dromen van spullen die je ooit zou kunnen betalen als je er maar hard voor zou werken. Het zorgde voor verwonderde blikken van jong en oud.

Voor bedrijven was het een ultieme manier om hun product een plek van aanzien te geven. Het was een werkend  middel om mensen de winkel naar binnen te lokken. Het waren simpele tijden.

Kickass
Vandaag de dag is het, mede dankzij het thuiswinkelen, allemaal wat complexer geworden om klanten naar binnen te lokken. Daarom is het absoluut belangrijker om ervoor te zorgen dat je een kickass etalage hebt. Authentiek en creatief moet ‘ie zijn willen klanten naar binnen lopen.

Bij Urban Interactives bedenken wij zulke interactieve etalage campagnes (IEC’s). Door middel van interactieve schermen willen wij ervoor zorgen dat onze klanten de gewenste interactie krijgen bij hun doelgroep. Oftewel; Wij willen klanten met het merk laten spelen!

Ik vind het zelf in ieder geval gaaf om mee te werken aan dit bedrijf. Het is een spannende branche met nog weinig spelers, maar denk dat we een goede kans maken om Nederland te veroveren met onze creatieve IEC’s. Verwondering in het kwadraat!


Houd ons in de gaten:

Wil je een meer informatie over Urban Interactives of een keer een demo bijwonen? Kijk dan even op de website. En vergeet ons niet te volgen op Twitter en op Facebook!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *