Wat is social business? Bestaat het überhaupt?

Ik had gister een interessante twitterdiscussie met @martijnbaten en @stefanmooren (van Knalgroen en tevens studiegenoten) over social business (of Social Business, op z’n Amerikaans).

Het begin van deze twitterconversation is te danken aan mijn eerste tweet. Ik begin de laatste tijd steeds meer te lezen over Social Business en wat het is, maar een echt concreet gekaderd beeld heb ik er niet van. Toch wil ik hier binnenkort over presenteren. Tijd dus om dit wat woelige onderwerp wat meer te kaderen.  Ik heb geprobeerd de discussie zo logisch mogelijk te structueren. In werkelijkheid vlogen de tweets in redelijk snel tempo door elkaar heen. Een discussie voeren met drie man op Twitter is toch vrij lastig. 😉

Denk dat het veilig is om te stellen dat Martijn (@martijnbaten) een bepaalde waarde hecht aan social business, en dat Stefan (@Stefanmooren) kanttekeningen maakt bij dit onderwerp. Zelf ben ik wat exploratief (ik weet tenslotte simpelweg nog niet genoeg over dit onderwerp), maar neig toch meer overeen te stemmen met Martijn. Wat hij zegt komt overeen met wat ik ervan begrijp. Neemt overigens niet weg dat het waarheid is. Het zou stom zijn om alles van één kant te bekijken. Social business is discutabel, iets wat zeker blijkt uit onderstaande discussie.

Is alles over social business met bovenstaand discussie gekaderd? Nee, dat niet. Maar het is wel een mooi startpunt om dit onderwerp verder te onderzoeken. Zowel op praktisch als pseudo-wetenschappelijk niveau. Ik denk dat er best wat waardevolle inzichten in het onderwerp schuilen die ik mee kan nemen in mijn vorming als communicatieprofessional.

Beste lezer, wat is jouw mening over dit onderwerp?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *